Du vil gerne vide mere om artboxONE og om hvem der står bag?

I dette interview åbner vi lidt på låget og viser dig, hvad der gemmer sig i artboxen. Vi er på besøg hos Anke, som sammen med sit team af fotoentusiaster har udviklet og startet denne onlinebutik.

 

Hej Anke, fortæl os kort, hvem du er og hvad du laver hos artboxONE.

Jeg hedder Anke Schmidt og har gennem de sidste 4 år arbejdet hos Pixum. Siden begyndelsen af året har jeg udover mit job som projektmanager beskæftiget mig med at udvikle vores nyeste koncept artboxONE, som nu har været online i et år i Tyskland og netop er startet i Danmark. Jeg søger stadigt efter nye fotografi- og designtalenter, som vi kan tilbyde denne platform til at præsentere og sælge deres arbejder på. Jeg er 29 år gammel og bor i Køln. Privat elsker jeg, at gå på opdagelse og og finde helt specielle billeder og integrere dem i mit liv. Min hjemby Køln er derfor det helt rigtige sted. Hver dag oplever jeg nye indtryk - bare i går fandt jeg helt tilfældigvis et fancy street-art kunstværk i bydelen Ehrenfeld.


Hvor kommer ideen til artboxONE fra? Hvordan opstod projektet?

Ideen til artboxONE opstod gennem en længere proces. Med den stadige vækst og ekspansion i vægbilledproduktporteføljen ved Pixum var vi allerede stærke når det drejer sig om dekoration af hjemmet. Med Pixum Galleriet opfyldte vi et stort ønske hos vores kunder, som ikke selv var så ferme til at tage billeder, at de nu kunne vælge blandt 14 mio. motiver taget af professionelle fotografer. Vi mærkede dog, at vi ville kunne dække vores kunders behov endnu bedre. Udbuddet med over 14 mio billeder var bare for stort og ikke individuelt nok.


Gennem mit job har jeg mange berøringspunkter med vores kunder og det har jeg kunnet udnytte til at lære mere om deres egentlige behov. Ens eget hjem er for de allerfleste noget ganske særligt: hjemmet afspejler ens personlighed og er samtidigt et tilflugtssted hvor man føler sig sikker. Vi ønsker alle at indrette os helt individuelt, så man kan genkende sin egen signatur og man har et sted vhor man kan hygge sig rigtigt. Her kommer billederne ind i spillet: Det at finde motiver, som passer nøjagtigt til mig og mit hjem, er slet ikke så let. Til dels også fa de fleste ønsker nogle enestående vægbilleder, som ikke følt hænger i hvert andet hjem.

 

Vi som en stor fotovirksomhed har gode kontakter til mange fotoentusiaster, der gerne vil dele deres motiver og kunstværker med andre. Gennem længere tid har jeg ledt efter en mulighed for, at gøre disse ofte ukendte talenters værk tilgængelige for andre.


Sådan opstod i begyndelsen af år 2014 med god støtte fra Daniel, stifter og adm. direktør ved Pixum, idéen til artboxONE: En helt ny platform, hvormed vi kan opfylde vores kunders ønske om individuelle motiver - og samtidig skabe en forbindelse mellem dem og “vores” fotografer og designkunstnere.

 

Hvad gør artboxONE til noget særligt? Hvad tilbyder I og hvilke vil være jeres næste tiltag?


Med artboxONE kommer vi den stigende interesse for moderne vægbilleder til gode og dækker samtidig behovet for betalbar kunst i bedste kvalitet. Indtil videre fandt man kun to udbydertyper med kuratierter vægkunst på nettet: Til dels onlineshops med enkle og billige plakater og til dels butikker med særlige vægkunstobjekter til høje priser. Derfor tilbyder vi ganske enkelt moderne motiver fra unge og fremadstræbende fotografer og kunstnere i den mellemste priskategori.

 

På artboxONE-siden finder man utallige motivtemaer som fx “Mønstre” - med fancy design også til ens egen smartphone, “Storbyer” - med særlige bypanoramaer til stuen og gangen, “Rock the Kitchen” - med coole styles til køkkenet, “Natur” - til liebhavere af imponerende naturoptagelser og “Typografi” - med sjove ordsprog og statements.

 

Det ønskede motiv trykkes så enten som en højkvalitativ plakat (med eller uden ramme) som aluminiums- eller galleritryk. Enkelte motiver fåes også som postkort eller smartphonecover.

 

Ud fra vores motto “Lev din stil med uafhængig kunst fra i morgen.” ser vi os som “dealer” af spændende og stilfulde kunstværker. Vi finder enestående talenter, som vi giver en professsionel platform til at præsentere sig og sine værker på, som fx Ciaran Tebbe, som jeg for kort tid mødte i Køln-Ehrenfeld. Vi besøger regelmæssigt messer og conventions og vi har også opbygget kontakter til kunstakademier, hvilke vi vil kunne trække på i fremtiden.

 

Sådan kan vi måned for måned præsentere de mest hippe trends i form af individuelle motiver på højkvalitative materialer.

 

Der er allerede sket utroligt meget her i den sidste tid. Her rettidigt før jul har vi åbnet vores onlineshops i Østrig, Schweiz og i Danmark, som vi forventer meget af. Vi har dog også mange andre jern i ilden: Special Editions, Udvidelse af vores kunstnerportefølje, hvor vi også håber at få kontakt med mange danske fotografer og designere, så vi også kan tilbyde motiver, som passer endnu bedre til den danske smag og til alle produkter. selvfølgelig arbejder vi også på at udvide vores produktsortiment og mange nye og smartere funktioner til vores onlineshop. 

 


Hvad er vigtigt for dig hjemme hos dig selv? 

or mig er det vigtigt, at min lejlighed afspejler min personlighed og min egen smag. Mange ting og accessoires minder mig om skønne oplevelser jeg har haft.

Derfor sthår der fx den indrammede inka og “Yippie Yippie Yeah”-plakaten i mit soveværelse. Inkaen minder mig om ferien hos min bror i Mexiko, som jeg var på forrige år. Han er flyttet dertil og nu tænker jeg på ham hver gang jeg ser billedet. Ved “Yippie Yippie Yeah”-plakaten kommer jeg altid til at tænke på den festival, hvor jeg lærte min kæreste at kende.

 


Har du også nogle indretningstips til os?

Pinterest opslagstavle. Helt sikkert er også tidens trend med den skandinaviskee indretningsstil. Hvis du mangler et par idéer, bør du også kigge rundt omkring på vores Pinterest-opslagstavler.

Subcategories: